søndag 26. januar 2014

Vi strikker OL genseren


 
Vi har tidligere lagt ut at vi har strikkekits, eller garnpakker, på OL genser i alle størrelser til redusert pris. Nå er vi i gang selv med å strikke en genser til baby str 1 år i rød med hvite ermer.
 

Genseren har raglan, men strikkes likevel med bol og ermer hver for seg med raglansfelling. Dette er første gang jeg har strikket det på denne måten, og det var egentlig ganske greit. Det er ikke til å ta feil hvor man skal felle!
Mønsteret på brystet strikkes delvis inn, og så skal man sy på resten. Så det er bare et lite belte av stjernemønsteret som er strikket inn her, som dere ser.

Kjekk genser å strikke, og så kan det se ut som resultatet blir bra!
Ønsker alle som kikker innom en flott dag!

 

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg strikker OL-genseren til herre. Skal avfellingen på bolen gjøres før eller etter pilen i siden av mønsteret? Håper du kan hjelpe meg med det spørsmålet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hildur Bakkene!
      Beklager veldig sent svar.. Men jeg har felt på den raden som pilen pekte på, om jeg forstod spørsmålet ditt riktig!

      Slett